Ramadan kali ini sangat berbeza daripada Ramadan yang lalu, kedatangannya kali ini membuat aku terdetik untuk mencoretkan sesuatu di medan ini..dalam kesungguhan dan azam untuk merebut pahala yang berlipat kali ganda pada bulan yang penuh dengan kemuliaan dan keberkatan ini.

Ternyata Ramadan kali ini...aku bersama keluarga, bukan macam dulu-dulu lagi..tp aku merasakan teramat rindu pada masa yang dulu...tp entah mengapa masa yang dulu telah menguris sedikit perasaan ini..sungguh sukar untuk aku melupakan itu...dan mungkin xmungkin dilupakan....

Coretan kali ini adalah rumusan kehidupan aku selama 3 tahun diperantauan..

UDm bukanlah pilihan aku untuk melanjutkan pelajaran..tp takdir telah meletakkan aku disitu, begitu juga dengan kos yang aku belajar, juga bukan pilihan..tp itu lah takdir,aku terima seadanya dan bersungguh-sungguh lagi....hidup aku diperantauan sama dengan pelajar yang lain..banyak masa dihabiskan dengan kawan2 sesama kos...aku turut mengikut adat kebiasaan itu.

tapi KKu telah merubahkan adat kebiasaan itu...aku mula bergaul dengan rakan2 yang bukan sealiran..tapi aku langsung xmenyangka yang perkenalan aku itu telah merapatkan lagi hubungan kami..tidak segan untuk aku mencoretkan nama mereka untuk kenangan...Zul Aman bin Mohd Ghazi, Siti Asmaa' Hashim dan Nurul Aini Muhalip...kami ditemukan atas nama KKU dan dengan KKU juga membuatkan kami terasa ati...

Kehidupan aku banyak dihabiskan bersama2 mereka..susah dan senang sehinggakan kadang2 seakan orang lain tidak pernah wujud disekelilingku..tp aku bahagia...