Assalamualaikum...

Sudah sanagt lama rasanya aku tidak mencoretkan sesuatu disini kerana aku sedang melalui banyak perkara yang memerlukan aku memberikan komitmen yang sepenuhnya...

Dalam kala ini juga aku sedang dan sentiasa berfikir, apakah kriteria yang paling sesuai untuk mengelarkan seseorang itu benar2 boleh dikatakan sebagai pemimpin? aku pun tidak berapa pasti apakah layak untuk aku memberi pandangan tentang kriteria untuk menjadi pemimpin apatah lagi untuk menjadi pemimpin yang hebat..

mengambil pandangan sendiri, kriteria untuk menjadi pemimpin yang baik dan disanjungi serta mampu meningkatkan imej dan prestasi orang bawah pimpinanya adalah sebagaimana berikut :

1. Bertanggungjawab atas kepimpinanya dan orang yang dipimpinnya.

2. Kepentingan sendiri/peribadi perlu dielakan apabila menganggotai majlis tertinggi sesuatu organisasi contoh terbaik adalah Kerajaan Negeri Kelantan pimpinan Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.

3. Mengutamakan hubungan yang erat dalam kalangan pasukan sekerja@seperjuangan.

4. Mengutamakan/fokus kepada sesuatu program atau matlamat yang telah direncanakan.

5. Mampu membuat andaian bagi mengandaikan sesuatu masalah yang tidak di duga dapat di atasi

6. Mampu untuk mengorbankan harta, masa, tenaga dan sebagainya demi kepentingan masayarakat atau sesebuah organisasi

7. selebihnya.....saya inginkan jawapan dari anda, boleh??