terasa begitu pedih apabila orang yang selama ini kita percayai menipu kita..bukan mudah untuk kita memberi kepercayaan terhadap orang lain, apatah lagi orang yang menipu kita adalah yang selalu kita jumpa dan temui..rasa hormat seakan hilang apabila orang yang menipu menyangka kita adalah orang yang mudah ditipu...xramai yang berani untuk mencari kebenaran kerana dalam kebenaran tersembunyi rasa pahit yang teramat sangat..tetapi bagi mereka yang berani menghadapinya itu bukanlah penghalang untuk membongkarkan segalanya...apabila penipuan sudah berjaya dihidu takan sekali aku simpan buat pekasam sebaliknya akan ada punca dan tindakan sebagaimana judul album terbaru Imran Ajmain...aku akan cuba bersemuka dengan si penipu agar dia mengakuu akan kesalahanya,andai kata dia berkata benar..xmungkin seteruk ini akibatnya...kenapa dia menipu?xcukupkah dengan gaji halal yang diperolehinya selama ini atau dia lebih suka duduk bergoyang2 kaki sambil makan dan minum2?atau malas hendak mengerakan kaki dan mulut untuk membantu menambahkan ilmu 'kami'..xtawu la apa yang ada dibenaknya..harapan aku agar dia segera berubah dan atas tindakanya dia akan mendapat akibat yang sepatutnya,dengan harapan dia insaf..harap2lah..kalu berubah aku akan cube maafkan kekhilafan dia yang semakin hari semakin menjadi2..jangan suka memperbodohkan orang sebab kadang2 kita tak sedar yang kita bakal diperbodohkan dengan kebodohan kita sendiri...

anda suka berpesatuan??tapi malas bekerja?malas berfikir dan xsanggup berkorban...anda tidak layak untuk itu..sekiranya anda mahu berpesatuan anda perlu ada semua yang diatas antaranya la..mengimbau kisah 5 tahun yang lepas..saya kongsikan bersama anda..aku ada kawan yang ingin berpesatuan tapi agak malas dan enggan bersusah payah serta takut untuk berkorban..tetapi inginkan jawatan dan kemasyuran semata-mata..saya akui yang dia mempunyai bakat berpesatuan dan mampu untuk memberi lontaran idea yang bernas tapi mempunyai masalah sikap..puas saya menasihati agar segera berubah dan istiqamah dengan apa yang dimiliki kerana bukan semua insan yang mampu mendapatkanya..tapi ternyata sia-sia..dia membuat keputusan pada saat2 akhir untuk mengundurkan diri dari persatuan tatkala ketika itu ada program sekolah yang bakal dihadiri oleh menteri..sampai hati dia..tinggalkan rakan seperjuangan berhempas pulas untuk menjayakan program tersebut..ada yang tidak tidur siang dan malam...ada yang ke hulu ke hilir untuk cuba mendapatkan sponsor..ada yang terpaksa menggunakan duit sendiri..dan macam2 la..tapi di mulutny hanya terpancul perkataan 'saya dah tak boleh go on, terima kasih kerana memahami' sedihnya hati saya ketika itu..tapi dia tak cuba memahami rakan-rakan persatuanya yang terpaksa mengganti tugasnya bukan untuk kepentingan diri sendiri tetapi untuk kepentingan bersama..adakah dia faham itu...xcukup dengan memahami dirinya tetapi dia harus ikut memahami organisasinya..sampai hati...tapi aku merelakan pemergianya dengan lega kerana tiada keikhlasan pada wajahnya...dan satu pesanku jangan join persatuan hanya kerana nama...kerana aku tak pernah maafkan dia kalu dia masih sertai persatuan hanya kerana nama..forever n ever..aku tunggu untuk melihat itu...aku tunggu...

susahkan?kalu kita bersama dengan orang yang tidak pernah faham akan diri kita..betul,apa hak kita untuk memaksa orang untuk faham kita..tapi sekurang-kurangnya dia perlu tawu pe yang sepatutnya dia lakukan untuk membenarkan frasa give n take...tapi inilah yang dikatakan hakikat kehidupan,hakikat adalh suatu yang xmungkin boleh diubah kerana ia suatu hakikat..seeloknya janganlah hidup kitta berpaksi pada hakikat yang xpasti..kerana ianya sangat menyakitkan..kerana itu janganlah besandarkan pada kebahagian hakikat yang bukan sebenarnya..hehe..amat menyakitkan dan kerana itu aku cuba jauhkan daripada hakikat yang dicipta oleh kita manusia..hehe..