Assalamualaikum w.b.t

Angin konvo bertiup lagi...kali ini diharap membawa harapan yang pasti..kepada yang dah lama menamatkan pengajian di Universiti Darul Iman Malaysia pastinya berita ini yang ditunggu-tunggu..adakah konvo pada kali ini akan benar-benar berlaku??kepada yang sedang menunggu, byk lah berdoa agar impian korang semua akan tercapai pada kali nie..aku pun tidak begitu pasti namun melalui sumber yang sangat boleh dipercayai..aku meletakan harapan 70% Insyaallah..ini kronologinya...

1) lebih kurang pada pukul 10.54 pagi, aku mendapat satu SMS " nak tanya pasal konvo UDM, *** nak jual ape? dah bgtau exco ekonomi blum?"..aku agak terkejut kerana msg tersebut datang secara tiba2. Aku bertanya si dia akan sumber yang diperolehinya..si dia menjawab " ada sorang pompuan dari hepa call, konvo 12-17hb Julai then tanya kelab f****** nak bukak gerai x masa konvo?. Aku tanya msg lagi.."dah 2 jawab pe?"..si dia membalas msg yang terakhir yang bertaip " dia juz tanya, nak wat survey dulu ramai x yang nak bukak gerai coz dia hanya sediakan 20 gerai, esok dia nak wak usul kepada dekan, pe2 *** bgtau lin k"......permesejan kami sampai disitu sahaja..hehehe

2) tiba-tiba pada pukul 11.09 pagi aku mendapat koll daripada kawan aku..."weh,camne?kita nak jual pe nanti?konvo bulan 7 nie, dia kol YDP aku kejap tadi..".aku menjawab "eh, nape die xkol aku pun??", dengan cepat die membalas"japg2, kol ar 2"..aku hanya menjawab "ok"..nak dipendekkan perbualan kami tamat di situ.

3)aku tunggu punya tunggu xda sape2 yang kol jugak..aku mula gelisah so aku tanya persatuan yang lain..takut2 mereka mengalami nasib yang sama..ternyata mereka mengalami nasib yang sama.

4) aku agak geram:) so aku kol pejabat hepa..ada orang menjawab tapi saya xpasti siapa orangnya.."salam, saya nak tanya, betul ke konvo bulan depan...erm,dgr2 gitu lah tapi xpasti la sangat, kalu nak pasti awak leh kol akademik.."..erm malas aku...

5) Aku msg kawan aku KB...ni jawabnya "ye..konvo jd..tinggal nak edar surat dan persetujuan daripada Cnslr je"...ble 2 akak?..."13hb pemasyuran, 14hb majlis konvo..bulan 7"..akak tanya sape ni?.."akak tnya pengawal keselamatan..pensyarah akak pun cakap benda yang sama..ok tq kak...

6) Aku dapat msg dr manja..,msgnya berbunyi.." Slm, pesta konvo 12-16hb 7. mana-mana kelab yang berminat nak gerai jualan boleh contact en Rumai** atau Wan *****, di talian 09665****, sebarkan pada kawan2 yea....akak tawu dari sape?.."puan F******"...owh,tq.

7) Aku nak dapat kepastian, so aku tanya pegawau hepa.."ya, jd konvonya..."....sape Cnslr..."wait n see, bru suprise"..pegawai ni memang leh percaya...

8) Aku muncuba nasib bertanyakan pada yang lebih tinggi daripada pegawai..ini jawabnya " BELUM ADA, TAPI BULAN DEPAN BARU PEMASHURAN CANSELOR"...ini sangat sahih.

haaa...ni la serba sedikit kronologinya..ayat kat atas 2 aku edit n amik yang patut2 je..kalu korang xphm sori erk n korang leh wat pertanyaan kat dalam komen 2..nanti aku cuba jawab..tapi yang pastinya number 8, adalah yang paling aku yakin..xsyak lagi...kita berdoa je ea, dengan harapan konvo akan diadakan segera..nanti xdala kita yang bakal nak habis ni kena tunggu macam yang lain..xnak2 xsanggup kerana penantian suatu penyiksaan....