erm..aku terpaksa datang awl ke Universiti Darul Iman Malaysia untuk melaksanakan suatu misi yang agak penting, bukan untuk aku semata tetapi juga untuk warga UDM yang amat dikasihi..aku terpaksa tinggal masakan mama aku yang sedap tu, tinggal ASTRo, tinggal adik ku yang comel 2 dan terpaksa korbankan duit untuk berulang-alik dari perlis ke UDM..aku namakan program ni sebagai PROGRAM PEMANTAPAN JATI DIRI ORGANISASI KKU..sape xdatang mesti xmantapkan..hehe..tapi program nie xdala bagus mane..ye la..program kecik..sponsor pun xda, glamour pun tidak..tapi tahniah pada yang sudi hadir ;)



21hb 6 2009



Aku tiba di stesen bus pada pukul 4.35 pagi..tapi aku xterus ke UDM sebaliknya menuggu terlebih dahulu puteri2 licik KKU yang akan tiba xberapa lame lagi..5 pagi aku menerima kedatangan puteri sulung yang lahirnya di selangor, setengah jam kemudian puteri tengah yang juga asalnya dari selangor dan pada pukul tujuh puteri bongsu yang datangnya dari nun jauh di utara malaysia iaitu Langkawi..setelah semuanya sampai...

Kami tidak terus bergegas ke UDM sebaliknya hendak bersarapan terlebih dahulu..tapi sebelum sempat kitaorang nak pegi sarapan da pakcik yang menawarkan perkhidmatan pengangkutan kepada kami dan pe yang paling best dia juga bersetuju untuk bawak kitaorang pegi bersrapan pagi..harga yang ditawarkan ialah 28.00 untuk 4 orang..kami pe lg terus berpusu2 masuk bagaikan ikan sardin kerana masing2 membawa beg yang sangat besar..public figure la sangat..hehe

Pagi tue kitaorang bekpes kat kedai oti canai yang menjadi kegilaan para pelajar UDM..iaitu roti canai hardware..kitaorang order roti telur telur..erm,sedap2..apatah lagi asmaa yang memang meminati roti canai tahap gaban..nyum2..sedap..kedai tu terus meriah dengan gelak tawe sumbang kami semua..cari publisiti la plak..haha..

kami sampi kat udm pada pukul 8.30 pagi, dan terus ke asrama juwariah untuk mengambil kunci penginapan..lelaki ummu salamah..perempuan juwariah..diberi masa 1 jam untuk berehat sebelum melawat kiosk kesayangan yang dah lama ditinggalkan..tibe2 satu kejadian yang menghiburkan hati aku sampai skrang berlaku..aku pelik kenapa puteri2 aku ni siap bagai nak pegi bulan sedangkan aku nak ajak g kiosk yang sunyi lagi tiada orang tue..hehe..tersalah information dorang tue..siap pakai baju kembang2 lg..haha

disebabkan sian make up dorang 2 aku ajak la dorang g bandar tuk servey perabot..siap salin sume nombor kod dan nilai semua perabot bernilai RM 1400..kitaorang g naik keta sewa jer..kat kedai perabot tue kitaorang beli bantal jugak coz ditawarkan denagn harga yang murah..300 bijik tue keputusan puteri2 dan seorang raja..hehe...

pastue...disebabkan asmaa sangat terer giler mase final exam lepas, die menjadi sangat bermurah hati untuk belanje kitaorang KFC yang best tue..sebelum kitaorang dapat makan KFC kitaorang kene sound coz xikut giliran parking.."hello..xpernah ikut giliran parking ke?suke2 hati je..orang dah tunggu lama" aku wat xtawu je coz pompuan 2 xcantik, duduk dalam kete pun muat2 jer hehehe..puteri2 pun kene sound system jugak.."kabo ke driver awak..bla..bla.."..tapi xkisah pun coz kitaorang dapt makan ayam goreng yang lazat 2..i hate spicy!"bgdin cam budak2".

pastu kitaorang bawak senarai perabot ke HEPA dan diterima dengan baik oleh Cik One..dalam perjalanan nak hantar keta..kitaorang sempat beramah mesra dengan pkcik penjual durian..dan membeli beberapa bijik untuk dijadikan dinner pada malam tersebut,..pada petang tue..kitaorang menerima kehadiran seorang puteri katak..eh,silap2..puteri jugak la dan 2 orang putera..

sebelah malam..dorang sumer diberi taklimat dan sedikit pembahagian kerja untuk esoknya..sebelum kitaorang makan durian dan ketawe kuat2..kerana masing2 buat lawak..aku sangat penat kerana sudah lame xbuat ketawa marathon..sempot bahasa mudahnya..sampai lewat malam baru masuk bilik..

fuhh..hari yang cukup panjang..ikhlaskan hati, same2 bergembira, makan sama2, ketawa sma2, insyaallah kerje yang mudah akan menjadi senang..itulah harapnya..amin..tunggu...besok pastinya hari yang cukup mencabar..