Assalamualaikum..

Nama semerah hati sudah cukup untuk menerangkan segala-galanya..suatu nama yang dibina atas dasar pengorbanan yang cukup perit untuk dikongsi...biar memori lalu diungkit kembali..xkan sekali aku akan berpaling untuk memilih yang lalu kerana semerah hati cukup memberi kenangan yang amat bermakna dalam hidup...apakah aku sudah benar2 menemui apa itu semerah hati??entahlah suatu ungkapan yang aku masih meraguinya..tapi aku sangat masih menginginkan semerah hati meyatukan kami semua..tapi adakah hati kami semuanya merah??x..xmungkin..inilah yang dikatakan hati..rambut sama hitam tetapi hati??mungkin berbeza..tapi dimana penyatuannya??erm..sungguh subjektif...dengan hati manusia boleh berubah sekelip mata, dengan hati juga manusia tidak pernah puas, dengan hati juga manusia memungkirkan segala-galanya...hati...ungkapan yang pasti ditelan dalam insan yang cuba mencari dasar yang hakiki..rumit bukan??

Semerah Hati dibina oleh insan yang sanggup korbankan wang, kudrat, kesenangan dan segalanya..berbaloikah??huh..bodoh sungguh insan2 tersebut..berusaha dengan ikhlas?cube bawak ikhlas pergi kedai runcit..pe yang boleh dibawa pulang??nothing...Tapi sekurang2nya insan2 ini cube mencari kepuasan atas usaha sendiri..xmengharapkan sponsor, tiada baju percuma, tiada elaun dan tiada segalanya..minum air, g toilet semuanya duit sendiri..demi amanah dan tanggungjawab yang masih membelenggu, hati yang merah cuba diikhlaskan walaupun kadang2 semakin hilang dicelah2 hati yang merah...

Hati yang merah menyatukan kami di Semerah Hati..apa yang aku makan..itulah yang dorang makan..xpenah sekali aku akan biarkan dorang lapar..adik2..

Kerana Semerah Hati mereka melaksanakan perintah dengan taat walaupun perut sering berkeroncong kerana tidak cukup makan..badan yang lesu dek xcukup tido..namun berkata tidak jarang sekali...Semerah Hati?apa lagi yang ko nak??

Ya Allah, engkau bahagiakanlah kehidupan kami, murahkanlah rezeki kami, ampunlah dosa-dosa kami, janganlah engkau pisahkan hati-hati kami darimu Ya Allah, engkau lindungilah adik2 ku dari sebarang bala bencana, Ya Allah andai mereka ada berbuat dosa terhadap engkau..jadikanlah aku sebagai galang gantinya kerana aku amat menyayangi mereka Ya Allah, kalaulah diberi pilihan aku tetap ingin bersama, namun begitu kasih dan sayang yang engkau limpahkan kepada kami sudah cukup membuat aku rasa bersyukur pada mu Ya Allah..

Amin..hanya ini yang mampu bangdin lakukan...harapnya kite sumer berjaya dalam segala apa yang kita usahakan..manusia xlekang dari salah dan dosa tapi kita boleh meminimumkanyakan??

Semerah Hati dibina dengan linangan air mata dan perasaan ikhlas yang teramat sangat..xmungkin ada galang gantinya...I LOVE YOU ALL...EVER AND 4EVER...

Dengar dan hayatilah....

bekorban apa saja..
harta atau pun nyawa...
itulah kasih dan mesra..
sejati dan mulia...

kepentingan sendiri..
tak dipeduli..
dek cinta pada kemuliaan..
di teratak yang bernama Semerah Hati

di sini kita bertemu..
di sini kita mencipta..
suatu kegemilangan..
yang abadi..

akan ku pahat namamu di hati ini..
xkan aku abaikan buat selamanya..
kerana hati tidak pernah tertipu..
di sini..
di teratak hati...

Aku Pahatkan Nama Korang Sume Di Sini Jangan Risau, Sekadar KenanganKu Kerana Ku Tahu Blogku xPopular...

MUHAMMAD NORSYAHIDIN BIN ABU HASAN
ABDUL LATIF
MOHAMMAD FIRDAUS BIN AHMAD
NURUL AINI BT MUHALIP
ASMAA' HASHIM
LIN
INA
KAK BEE
AINI
SYEKAL
FATMA

TQ SUME..