Salam semua...


23hb 6 2009


Pagi2 lagi kitaorang dah diarahkan untuk mencuci kiosk buat kali kedua iaitu pada pukul 7.30 pagi..mata pada saat dan ketika itu masih lagi kemerahan dan ada juga yang muka bak ayam yang baru bangun tido(camner erk)..tapi semuanya masih bersemangat dan bekobar2 dan aku hairan mane dorang dapatkan semangat tue..semangat hang tuah yang tak aku pernah temui sebelum nie..sayang sangat tengok korang wat kerja sambil wat lawak2 tahap komedi..heehee..detik nie pasti aku akan ingat selalu dan tak mungkin aku akan lupakan..never dan ever..


tibe2..kitaorang dapat panggilan daripada pihak penasihat untuk membeli perabot di kedai milik bumiputera..terkejut jugak kitaorang..mane xnya, semalam da kate ok..bukan senang kitaorang nak kuar pegi sane coz xda kenderaan..kena sewa la..sumenya perlu kepada duit..hai..aku,inia,aamsa,nil,suadrif pun pegi la tanpa mengomel panjang..even masing2 kelihatan letih banyak coz penat mencuci tadi..

Kami mengambil masa yang agak lama di luar kerana perlu mencari kedai perabot yang mane letaknya..kerana aku sangat xtawu kawasan sekitar terengganu yang aku kira baru 2 tahun aku menjejak kaki di sini...sejam kemudian, kitaorang pun jumpa dengan kedai tersebut...ape lagi, kitaorang bershopping sakan..even perabot tue bukan kitaorang punya tapi sangat best apabila dapat tunjuk dan beli2 perabot yang da claz gi tue..sebelum menerima kedatangan pihak penasihat sejam kemudian..aset 3+++ berjaya dibawa pulang akhirnya...

pas penat shoping kayu, kitaorang nak g la makan...sebelum tu kitaorang di suruh untuk membeli mesin cashier..pegi la servey dengan muka masing2 wat2 hepi...then kitaorang g makan kedai makan yang agak sedap tapi sedikit mahal...kalu xsalah ayunie namanya..erm, meriah la sekejap kedai 2...phm2 la.

baliknya UDM tanpa sempat berehat kitaorang terus g kiosk untuk menemui kak bee dan mira yang setia menunggu pekerja memasang plug di kiosk kku...aku pergi tengok2 kalu2 ada yang tak sesuai atau pun salah dan alhamdulillah semuanya berjalan lancar...

Pada sebelah malam..kitaorang ingat nak g shopping kat pasar malam je..tapi terlewat coz ada orang yang baru jumpa air(hahahaha) so kitaorang sg makan di Soup Utara..aku xpernah makan disitu tapi ternyata masakan beliau amat memuaskan hati semua pihak yang terlibat..

Kitaorang sangat gembira malam 2..ukhwah yang terbina persis mutiara(wah! diva,plak..)sanagt best dengan usik mengusik antara kami, dengan teka-tekinya..nak teka-teki??okey..raja sulaiman memanggil haiwan meeting..haiwan pe xdatang??sambungan dari soalan nie...sungai 2 banyak buaya tetapi kenapa seorang budak nie dapat lintas dengan sangat selamat??ad lagi..ada seorang pemandu helikopter..minyak die da nak habis so die berhenti isi minyak kat negara china..tetapi pabila dia sampai ke kutub utara, kenapa pesawatnya terhempas??

Gurau senda yang berpanjangan tersebut terus menceriakan perjalanan kami hinggakan tiada penat dirasakan..masing2 mengeluarkan topik yang best2..aku best ngan korang...